Op weg naar Grand Teton National Park

Vanmorgend ons een beetje overslapen, oftewel jieeeehaaaa Ava haar bioritme is aangepast, dus redelijk laat vertrokken. Snel ontbijt gekocht in de campingshop en hup en route!

Eerste stop vandaag de Norris hot springs! Geen idee meer hoe we dat op voorhand hadden gevonden, maar dit stond duidelijk omcirkeld op de kaart, openingsuren op gezocht en al! En het stelde niet teleur…. Gezien we er niet meer zo veraf zaten waren we ondanks het lange slapen net bij openingstijd daar. Aanrader trouwens om daar te zijn tegen 10u, vanaf 11u kwamen de locals zwemmen en pintjes drinken en werd t meteen veel drukker. Kindjes met zwempampers mochten gratis binnen (woehoew!) en er waren gratis te ontlenen pool noodles en life jackets voor baby’s en peuters.

Tip: je krijgt ook korting als je daar op de campsite verblijft, dus ik zou dat aanraden, zag er best knus uit daar. Bovendien tof klein restaurantje waar ze met alle zelfgekweekte moestuingroentjes eten klaarmaken. In het weekend trouwens ook life optredens dus absoluut een must-do om even te gaan piepen als je in de buurt bent!

Wij aten nog heerlijke breakfast burrito en taco’s, tankten de naftbak heerlijk goedkoop vol en startten aan onze scenic route richting Grand Teton National Park.

Onderweg hadden we nog een paar kleine stops voorzien, alleen… die hebben we helemaal nooit tegengekomen. Zo is het Earth Quake Lake vermist blijkbaar en kon meneer Bauwens de 2e dam van deze reis helaas ook niet localiseren aan het meer…

Ondertussen zitten we in “Bear Aware” land en is food storage verplicht. Elke camping heeft dan aparte regels zoals oftewel eten in een centrale kist, ophangen in de bomen, in een put. Normaal gezien komen de beren niet op de campsites maar er zijn natuurlijk altijd domme toeristen die express fruit buiten leggen voor dé foto van het jaar met een bruine beer…. doooooom, want zo leren de beren natuurlijk waar ze ze eten vinden en meestal leidt dit ertoe dat ze die tammere beren op de duur moeten afmaken. Gelukkig slapen wij in een mobilhome en kan je daar gewoon alles in opsluiten met de raampjes toe.

Onderweg kochten we nog een winkelkar vol om de komende dagen in de nationale parken niet aan woekerprijzen te moeten eten, tankten we nog maar eens (dat ding zuipt op de bergpassen!) en sjeesden we naar Jackson.

Jackson is een tof stadje, winkeltjes, restaurantjes en ongetwijfeld leuk vertoeven. Alleen, wij hadden tevoren nog geen campsites vastgelegd omdat we ook niet 100% zeker waren wanneer de hier zouden aankomen. Nu is Jackson redelijk snel volboekt dus toen we er rond 20u arriveerden hebben we zelfs niet meer geprobeerd iets te vinden. Alle toeristen die Grand Teton en Yellowstone willen doek vertrekken immers langs hier (sommigen vliegen zelfs binnenlands naar dit piepkleine luchthaventje en huren dan een auto… best goede tip van die auto want dan ben je in de parken toch iets flexibeler)

Na een korte stop aan het – reeds gesloten – visitor centre waar we wat kaarten en brochures ophaalden onder t afdakje trokken we meteen Grand Teton binnen!

Christoph had iets gelezen over een super grote campsite van 350 plaatsen dus op goed geluk daar naartoe ook al was t al pikdonker ondertussen.

En, hij had maar weeeeer gelijk. Er lagen enveloppes met instructies voor late night check-in, en na t doneren van cash geld was een eenvoudige kampeerspot de onze. Al mijn “zijn we wel verantwoord bezig met twee minis” zorgen voor niks 🤫

Onderweg langs de rivier zagen we bovendien al meteen onze eerste 2 mannetjes elanden!

Overnachting: Gros Ventre Campground – $29 (maar er zijn ook plaatsen met electriciteit/water) dump station & vuilnisbakken aanwezig! Elke campsite heeft vuurkring en eigen picknicktafel.